Pravděpodobně všichni v naší republice znají „Kinder Surprise“ – čokoládové vajíčko s překvapením ukrytým uvnitř vajíčka, v plastové krabičce, která obsahuje hračku nebo suvenýr. Hračky jsou vyvinuty buď vlastním, nebo externím designerem. Během tolika let existence této značky, spoustu firem začalo vyrábět podobná vajíčka, avšak Kinder je pořád nejznámější a neprodávanější. Přečtěte si s námi několik zajímavosti o tomto brandu.
1. Veškerá řada výrobku Ferrero pro děti nese označení Kinder. Z tohoto důvodu je slovo „Kinder“ nedílnou součásti názvu u čokoládového vajíčka. Ovšem druhá část názvu „surprise“ se může překládat do jazyka dané země, kde se prodáva. Například v Německu se výrobek firmy Ferrero jmenuje „Kinder Uberraschung“, v Itálii a Španělsku „Kinder Sorpresa“, v Portugalsku a Brazílii „Kinder Surpresa“, ve Švédsku a Norsku „Kinderoverraskelse“ a v Anglii „Kinder Surprise“.
2. Tyhle vajíčka nám dělají radost od roku 1972. Jejích vynálezce byl Švýcar Henry Roth – návrhář, který přišel s myšlenkou vytvoření hračky umístěné uvnitř Kinder vajíčka.
3. K dnešnímu dni, se Kinder Surprise stal populární nejen u dětí, ale i dospělých, kteří sbírají hračky z těchto vajíček. Sběratelství se stalo velice populární. Na online aukčních serverech, cena za vzácnou hračku může překročit i 1 000 eur. V únoru 2007 se na serveru eBay prodala sbírka 90 000 hraček za cenu 30 000 euro.
4. V zemích s teplým klimatem, vajíčka Kinder Surprise s hračkami uvnitř, prodáva Ferrero v méně „tavitelné“ verzi pod názvem Kinder Joy.
5. Vajíčko Kinder se nesmí prodávat na území USA, kde podle federálního zákona z roku 1938 se nesmí vkládat nejedlé předměty do potravin. Za každé vajíčko vám hrozí pokuta ve výší $2 500.
6. Za celou svou historii se prodalo více než 30 miliard čokoládových vajíček.
Jak rychle se rozprodala první várka Kinder vajíček nebo jaký je podíl mléčných složek zjistíte na další stránce.